Jak začít s PPC? Nastavení a spuštění Skliku

Co je to PPC a je vhodné pro e-shopy?

Zkratka PPC znamená „pay per click“ tedy v překladu platba za kliknutí ať už za textovou či bannerovou reklamu, která se zobrazuje napříč internetem. Nejčastěji se používá právě v systémech Google Ads a skliku, setkat se s ní můžete ale také u reklam na sociálních sítích.  Výhodou je, že můžete dobře sledovat a vyhodnocovat výsledky, tedy kolik návštěvníků kliklo na vaši reklamu a kolik vás kliknutí stálo peněz.

Většině eshopů se reklama v PPC vyplatí, ale musí být opravdu dobře vytvořená a měla by se dobře zvolit strategie, jinak mohou být vynaložené finance bez návratnosti. 


sklik_jak_na_marketing_pro_eshopy

Pro registraci můžete použít jakýkoliv email od seznamu. Pokud již používáte email pro služby jako je Zboži.cz, Firmy.cz, Klientská zóna, doporučujeme použít stejný. Pokud email nemáte, zaregistrujte se ZDE


Dobíjení kreditu

Pozor, dobíjený kredit používají všechny služby od Seznamu, pokud tedy již používáte Zboží, bude čerpat kredit jak zboží, tak i sklik zroveň. Pokud nebudete mít v Seznam peněžence kredit, nebude se zobrazovat žádná reklama, ani produkty ve Zboží.cz

 

Měření konverzí

Abyste mohli vyhodnocovat výsledky, je důležité měřit konverze, v případě eshopu jsou to především objednávky. Měřit další metriky nedoporučujeme, jen byste si tím ztížili vyhodnocování.

(Horní lišta) Nástroje ► Sledování konverzí ► poté dejte "vytvořit konverzi".

Konverzi si můžete pojmenovat a do kolonky Hodnota můžete vložit číslo 1. Poté se vám vytvoří kód, který buď celý vložíte do vašeho webu, nebo použijete pouze ID - což je číslo, viz žlutě vyznačené níže v obrázku.sklik_měřící_k=od


Automatické tagování (neboli značkování) 

Je důležité zapnout a nastavit, aby se data mohly zobrazovat v Google Analytics, kde budete porovnávat výsledky s ostatními zdroji. Sklik pak v analytics uvidíte jako seznam / cpc. Klikněte na Nastavení ► Automatické tagování URL a zapněte. Není potřeba nastavovat nic dalšího.

 

Propojte Sklik s účtem Zboží.cz

(Horní lišta) Nástroje ► Propojení se Zboží.cz ► zadáte email, který používáte pro zboží.cz

Produktová kampaň, Dynamický retargeting, Dynamický banner vám bez propojení nebude fungovat. 

 

Produktová kampaň 

Pro zobrazování produktů formou obrázku a ceny ve vyhledávání na Seznam.cz. Spuštění produktové kampaně je poměrně snadné, jen je potřeba mít sklik propojen se zbožím.cz.

(Zelené tlačítko pod grafem) Vytvořit kampaň ► produktová kampaň ► produktové inzeráty 

Poté bude potřeba vytvořit sestavu, a v ní přiradit produktové skupiny. Buď si můžete vytvořit jednu produktovou skupinu, kde zatrhnete vše, nebo zvolíte produkty skladem, nebo si můžete vytvořit jednotlivé produktové skupiny např. dle kategorií.

Pozor, pokud nějakou produktovou skupinu nezahrnete, nebudou se produkty z ní zobrazovat. 


Retargeting 

Co je to retargeting? Pomocí retargetingu můžete oslovit návštěvníky, kteří již byli na vašem eshopu. Můžete jim opětovně v reklamě zobrazovat např. navštívené produkty, nebo je znovu oslovit s další reklamou.

Pro cílení přes retargeting, což znamená je potřeba začít sbírat tkzv. retargetingová publika. Aby se mohla začít publika vytvářet, je potřeba začít sbírat data na vašem eshopu.

(Horní lišta) Nástroje ► Retargeting ► retargetingový kód vložte na váš web, případně vložte pouze číslo ID = 12345

Sklik_retargeting_kod

Po vložení kódu na web začněte vytvářet retargetingové seznamy, nebo kombinace. Případně také můžete importovat již připravené seznamy.

Poté již můžete vytvořit retargetingovou kampaň. Pro každou retargetingovou reklamu platí, že musíte přiřadit konkrétní retargetingové publikum, jinak to nebude fungovat.

 

Retargeting ve vyhledávání 

(Zelené tlačítko pod grafem) Vytvořit kampaň ► vyhledávací ► vytvořit sestavu, inzerát ► přiřadit retargetingový seznam/kombinaci

 

Dynamický retargeting

Pozor pro dynamický retargeting bude také potřeba ve služby Firmy.cz - doplnit logo pro dynamický retargeting a propojit firmy.cz s kódem pro retargeting. 

(Zelené tlačítko pod grafem) Vytvořit kampaň ► Produktová kampaň ► Dynamický retargeting ► vytvořit sestavu ►přiřadit retargetingový seznam/kombinaci 

 

Reklamy do vyhledávání 

(Zelené tlačítko pod grafem) Vytvořit kampaň ► vyhledávací ► Nastavte si název sestavy, zvolte denní útratu a max cpc ► zvolte klíčová slova ► vytvořte inzerát.

Každá sestava by měla souviset s něčím, co lidi, které vaše produkty zajímají, hledají na internetu.

Klíčová slova by měla být relevantní s reklamním inzerátem. 

Pro začátek vyzkoušejte nižší denní útratu i cpc a postupně zvyšujte. Vyhodnocujte!

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Pokud se v skliku moc nevyznáte, nebo si nejste jisti správným nastavením a chcete do reklamy investovat větší množství financí, doporučuji oslovit nějakého marketingového specialistu, případně se můžete s konzultací obrátit na mne.